MMG Dialogue

Kundservicen är ert ansikte utåt. Som er partner arbetar vi för att bygga upp relationer, och genom att behandla era kunder på bästa sätt skapar vi långsiktiga förhållanden med dem. Vi vill att era anställda ska kunna arbeta med det som just de är bra på. Genom att outsourca kundservicen, kan ert företag fokusera på kärnverksamheten. Ett kundcenter behöver flexibel bemanning, behovet är olika från dag till dag. Vi har lång erfarenhet av att styra bemanningen i förhållande till volymen, och ser till att kundmottagarna har de kunskaper som krävs för att kunna fungera som ambassadörer för ert företag.

Tjänster

Traditionell kundservice

Vi kan hjälpa ert företag att hantera trafiktoppar som ert eget kundcenter inte har kapacitet för – eller så kan vi ta hand om hela kundservicen. Vi hjälper er med de dagliga uppgifterna för ett kundcenter – som frågor rörande fakturor, att ta emot beställningar, sköta adressändringar osv.

Merförsäljning

I en tid där det hela tiden tillkommer nya aktörer på marknaden, kan det vara svårt att skilja ut sig från mängden. Ert företag är kanske bra på att marknadsföra sig och rekrytera kunder – men hur bra är ni på att behålla dem? Ett avslag från en kund behöver inte sluta med att kundförhållandet upphör. Vår styrka ligger i att skapa dialog och att blottlägga behov för att därefter presentera lösningar som gör era kunder nöjda.

Bokning

Vill ni nå fler kunder än ni själva kan ringa och bygga en pipeline så att er kundbas kan växa? Vi hjälper er med att kartlägga vilka kundsegment ni borde fokusera på, att ta fram färdigsegmenterade adressunderlag och att slutligen boka era möten.

Om oss

MMG Dialogue startade en gång som en intern avdelning under TM Huset Kristiansand och hade då endast fyra anställda. Detta team hanterade överflyttningen av mindre kundcenter och fungerade samtidigt som MMG:s backoffice. I linje med MMG:s vision om att vara ett fullserviceföretag inom dialogbaserad marknadsföring, satsade vi vidare och bildade ett eget aktiebolag av avdelningen 2010. Vår strategi var att fokusera på proaktiva kundserviceuppdrag med utgångspunkt från den goda försäljningskulturen inom MMG. Företaget, som har sina lokaler i MMG:s huvudkontor i Sørlandsparken i Kristiansand, har i dag fler än 50 anställda fördelade på dag-, kvälls- och helgskift.

dialogue-om-oss
Kontakta oss
Våra

Öppettider

  • Må-Fr:08.00-21.00
  • Lö: 10.00-17.00
  •  

    Vi erbjuder flexibla lösningar skräddarsydda efter era behov. Kontakta oss för ett förutsättningslöst samtal.

Skicka ett meddelande till oss

* obligatoriskt fält

E-post

kontakt@mmgsverige.se

Telefon

036 16 72 00

Eltel

Siden 2016 har jeg arbeidet med MMG som kundesenter. Sammen har vi gjennomført Klepp og Jæren-prosjektet i Rogaland, og Skagerak Nett-prosjekt i Telemark/Vestfold. MMG har sørget for brevutsendelse, booking, kundetilfredsundersøkelser, utgående og inngående telefonbehandling, datavask samt håndtert kundeklager for over 200.000 kunder. Dette er blitt gjort på en ytterst profesjonell og suksessfull måte, og på både Skagerakprosjektet og Klepp og Jæren har 96% av kundene vært tilfreds med kundesenteret. Sammen med Eltels prosjektteam har MMG oppnådd et målerbytte på 94% av Skageraks nettkunder, hvilket for norske forhold er et fantastisk høyt tall. MMG er uten sammenligning det beste kundesenterfirmaet som jeg har arbeidet sammen med de 8 årene jeg har jobbet med store målerutrullinger i Norden. Jeg forventer at MMG og mitt Eltel-team i fremtiden vil løse mange spennende prosjekter sammen. 

Jan Nørmark

ELTEL Networks A/S
YESS

Vi har samarbeidet med MMG i over 10 år. De er vår viktigste samarbeidspartner når det gjelder kundeservice og booking for våre tre hoteller. Vi setter stor pris på MMG sin fleksibilitet, profesjonalitet og service.

Herlof Herlofsen

Yess Hotel
K2

MMG har stort fokus på at vi som kunde får gode salgsresultater. De vektlegger god opplæring av agentene, tett kommunikasjon med oss som kunde og er alltid tilgjengelige hvis det er noe vi lurer på. På bakgrunn av dette har samarbeidet vårt utviklet seg til flere forretningsområder, noe vi setter stor pris på. Vi opplever at MMG leverer tjenester av høyeste kvalitet og gleder oss til videre samarbeid.

K2 Vitamin